אנחנו מקבלים מצרכנים שאלות רבות, ואחת השאלות שחוזרת על עצמה היא האם כדאי לקנות בחג הקניות בלאק פריידי? כאשר הם שואלים את השאלה הזו, היה חשוב לנו להבין למה הם שאלו אותה.
הנה התשובה שלנו.
בלאק פריידי האם כדאי?
אחת התופעות הרווחות שצרכנים מרגישים היא שהעוסקים, בתי עסק וחנויות מעלים לאט לאט את המחירים על המוצרים שלהם ולקראת חג הקניות בלאק פריידי הם מציגים מבצעים והנחות ענק בשיעורים של עשרות אחוזים.
כתוצאה מכך, אין ממש הנחה לקראת חג הקניות, כך שההנחה היא למראית עין בלבד. למשל, אם המוצר עלה 100 ₪, אז עד לקראת החג הוא עולה ל-125 ₪, ואז העוסקים מציעים 20% הנחה בחג הקניות. מה שגורם לכך שהמחיר לאחר ההנחה הוא 100 ₪ – המחיר המקורי.
ובכן.. זה קיים אצל עסקים מסויימים, עבור חלקם זה עובד ולכן הם מתמידים בשיטה כזו. אבל יש עסקים אחרים שהשיטה הזו לא עובדת לגבם, למשל במקרים של מחירים שהם בטווח קטן וידוע לצרכנים.
התופעה הזו לא אמורה לקרות ועסקים רבים מציעים באמת את ההנחה בפועל ולא רק מראית עין. יצויין כי העסקים אלו אלו שמחליטים על איזו הנחה לתת ואיזו לא.
איך לוודא שההנחה אכן נכונה?
הדבר הטוב ביותר הוא לעקוב אחר המוצר שאתם מתכננים לרכוש במעוד מועד, כלומר כ-3-4 חודשים לפחות לפני חג הקניות בלאק פריידי ומומלץ אפילו חצי שנה אחורה.
אפשר ליצור רשימה כזו דרך יומן משימות, כלי ליצירת טיוטות, פתקים, או גיליון אלקטרוני כמו Google Spreadsheets או Microsoft Excel וכדומה.
מה עושים אם ההנחה היא פיקטיבית?
אתם יכולים לפנות אל בית העסק במטרה לקבל את ההנחה על המחיר הנכון ולא המחיר הפיקטיבי.
בנוסף, אתם יכולים לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, או אל המועצה הישראלית לצרכנות, או אל מחלקת הגנת הצרכן של שופיקל. החברה תנסה לסייע לכם בהליך מול החנות כדי לממש את הזכות שלכם.